The Happytime Murders

Volgens mij was het Muppets Treasure Island uit 1997 waar Brian Henson voor het laatst een Muppets movie heeft geregisseerd. Als er dan van de zoon van de legendarische Jim Henson na meer dan 20 jaar een nieuwe puppet movie komt met als tagline; No Sesame. All Street. Dan zijn de verwachtingen hoog!

Het is een wereld waar poppen en mensen in vrede naast elkaar leven. De poppen worden echter behandeld als tweede-, of misschien zelfs wel derdeklas burgers. Na het succes van The Happytime Gang, waar mensen en poppen samen speelden leek het erop dat de poppen aanvaard zouden worden. Phil Phillips (Bill Barretta) werd zelfs de eerste pop agent. Dit ging echter helemaal mis, wanneer hij per ongeluk zijn partner neerschiet en de wereld gelooft dat hij niet op zijn eigen soort wil schieten.

Phil is tegenwoordig een private detective die van klus naar klus gaat. Het lot wil echter dat hij weer in aanraking komt met zijn voormalige partner Connie (Melissa McCarthy) wanneer hij getuige is van een overval in een sexshop. Phil is er echter van overtuigd dat het geen overval is, maar een brute moord op één van de voormalige cast leden van de Happytime Gang. Oude banden moeten weer aangehaald worden om samen de oplossing te vinden op deze moorden.

Coming of age, crime noir, zwarte comedy, alle elementen zijn er om dit een memorabele film te maken. Dat is echter niet het geval bij The Happytime Murders. De momenten zijn er maar nergens gaat het echt over the top. Als ik eerlijk ben had ik de verwachting dat we hier een nieuwe hedendaagse Meet the Feebles zouden krijgen. Brian Henson die zelf de draak steekt met zijn franchise en zelfs een prachtige uithaal doet naar Sesamstraat. Het begin van deze film in de sexshop zette een toon die maar op een paar momenten weer gehaald zou worden. Het blijft allemaal een beetje rustig doorkabbelen. Alsof het lef er niet was om helemaal los te gaan met deze film. Hierdoor blijft het allemaal een beetje net niet. De focus komt dan terug op het verhaal wat niet genoeg volume heeft om te blijven boeien. Al met al een vermakelijke zaterdagavond popcorn film, maar helaas een film die je snel weer zal vergeten.